loader image

איך לבנות שם בתחילת העסק

אז בחרת לפתוח עסק? קודם כל, איזה מרגש!

לפתוח עסק זה צעד גדול ולוקח זמן לצבור נסיון ולהשתפשף בשוק עד שאת מרגישה מספיק בטחון ועד שאת מרגישה שאחרים נותנים בך את האמון שלהם.

כשאני עשיתי הסבת מקצוע מנטורופתית למאמנת עסקית, לא היה לי הרבה ניסיון עם לקוחות פרטיים משלי, אמנם היה לי נסיון בתוכנית של מישהו אחר ובעסק שלי אבל לא יכולתי להגיד בבטחון מלא שאני יכולה להשיג לאנשים תוצאות לבד.

ידעתי שכדי שאוכל לבטוח בעצמי וכדי שאוכל להגיד לאנשים בבטחון שיש לי נסיון – הייתי חייבת לצבור אותו! (והאמת, שהייתי צריכה לצבור אותו מהר!)

הנה 4 דברים שיכולים לעזור לך לבנות לעצמך שם בתחילת הדרך:


1. תעבדי עם כמה שיותר לקוחות

במחיר מוזל או אפילו בחינם (כן כן, אמרתי חינם) – המטרה היא לעזור לאנשים להגיע להצלחות, ללמוד איך לעבוד מול אנשים ולאט לאט לצבור המלצות.
בתחילת הדרך אני עבדתי עם אנשים בחינם, הסתכלתי על זה כמו ניסוי משלי לראות עד כמה אני יכולה לעזור. אחר"כ כבר העלתי לתשלום סמלי ומשם, כשפניות התחילו לזרום בעצמם – העלאתי למחיר מלא – כי עכשיו ידעתי בביטחון (ועם המלצות) מה העבודה איתי שווה. 


2. תתמקדי עד כמה שאת יכולה
(או במילים אחרות, תצמדי לנישה)

אני יודעת שלהצמד לנישה אחת בתחילת הדרך זה ממש קשה, אבל תשמעי אותי רגע
קשה מאוד לצבור שם בים של תחרות, אבל מעבר לזה – קשה מאוד להתמקצע כשאת נזרקת לכל עבר.
במשך יותר משנה כנטורופתית טיפלתי בכל מי שבא – זה אומר שכל הזמן הייתי צריכה ללמוד על מחלה חדשה, כל פעם הייתי צריכה להתמחות במשהו אחר ובכל פעם הרגשתי שאני לא טובה מספיק או בטוחה מספיק בצעד הבא שלי וזה ממש מנע ממני להתקדם.
ברגע שתצמדי לנישה, תתמקדי רק בה – את תהיי המומחית בתחום שלך ואנשים ידעו לפנות דווקא אלייך! תהיי בטוחה שהנישה שלך כנראה עוד תשתנה ותתפתח, אבל לפחות תהיה לך נקודת התחלה טובה וברורה במקום להיות מפוזרת לכל כיוון.   


3. תהיי גרסת פרו

לא רק בהתחלה, אלא בכל שלב בעסק – תהיי ידועה לא רק בזכות הידע שלך, תהיי ידועה בתור מי שמעניקה שירות לקוחות מנצח. זכרי את המשפט של מאיה אנג'לו "אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש" – תני ללקוחות שלך להרגיש יותר ממדהים, הם יזכרו לך את זה.


4. תהיי צעד אחד לפני הלקוחות שלך

אני יודעת שלפתוח עסק זה לא דבר קל והרבה פעמים אנחנו יכולות להתקע בתחושה שאנחנו לא טובות מספיק. מי יקשיב לנו בכלל? מה אנחנו כבר יודעות? יש יותר טובות מאיתנו… אבל אני רוצה להזכיר לך משהו – את לא צריכה לדעת הכל, את רק צריכה להיות צעד אחד לפני הלקוחות שלך.אני אתן לך דוגמה –  אם אני יודעת להשתמש בתוכנת WORD במחשב, האם אני יכולה ללמד אותך? כן! אם אני מכירה שמנים אתריים, האם אני יכולה ללמד מישהי שלא מכירה בכלל? כן! אותו דבר אצלך, תהיי בטוחה שאת יודעת – את לא צריכה לדעת הכל, רק צעד אחד יותר. (ומקסימום, תגידי "אני לא יודעת, אני אבדוק" ותבדקי! אני אישית ממש מעריכה שעושים את זה עבורי).

ההשקעה הזו בתחילת הדרך שווה זהב, את לא רק תתמקצעי בתחום שלך, את תתמקצעי בשירות הלקוחות שלך, תבני לעצמך שם ואל תופתעי .אשם די מהר יתחילו להגיע אלייך פניות חזרה. תזכרי – האנרגיה שאת שמה החוצה לעולם היא האנרגיה שחוזרת אלייך, גם בעסק.

 

אני אשמח לשמוע ממך,
אם את בתחילת העסק – איזה צעד את הולכת ליישם מפה כבר עכשיו?
אם את כבר תוך כדי העסק – מה את יכולה לעשות כדי להוציא את עצמך עוד יותר החוצה?

מחכה לשמוע ממך בתגובות לסרטון,
גבי.

 

הצטרפי למאות האחרות שכבר מייצרות תוכן באופן שותף!

לאן לשלוח את המתנה?

דילוג לתוכן