loader image

האם להתפטר מהעבודה ולהתמקד בעסק?

אני זוכרת שבתחילת הדרך שלי כנטורופתית כל כך התביישתי בזה שהייתי עובדת גם כנטורופתית וגם כמלצרית בתור עבודה צדדית כהשלמת הכנסה. הדבר שהכי מפחיד אותי בעולם זה שאמלצר בטעות את אחד המטופלים שלי.  מה זה אומר עליי שפתחתי קליניקה ושאני עדיין צריכה לתמוך בעצמי כלכלית?

 יש מין פנטזיה כזאת שברגע שאת מסיימת את הלימודים שלך את מתפטרת מהעבודה שלך וישר פותחת קליניקה/סטודיו שמגיעים אליו הרבה לקוחות בזכות המלצות מפה לאוזן וכמה פרסומים בפייסבוק. אני מרגישה שיש הרבה בושה כלפי מי שיש לו עבודה צדדית כאילו שזה לא מספיק טוב לעבוד גם וגם.

 אני זוכרת שהתפטרתי מהעבודה שלי כמלצרית בעיקר בגלל הבושה שהייתה לי מלהחזיק שתי עבודות ובלי לתכנן יותר מדי קדימה – קפצתי למים כעצמאית לגמרי. בלי להתכונן ובלי ללמוד לשחות.

למרות שאני מאוד בעד לקחת החלטות אמיצות ולקפוץ למים הקפיצה הזאת עלתה לי ביוקר.  היא עלתה לי ביוקר בגלל שהיא נבעה נטו מתוך האגו ובלי הרבה תכנון מראש. מה שקרה אחרי שהחלטתי להיות 100% עצמאית זה שנכנסתי להמון לחץ כי ההכנסה שלי הייתה תלויה אך ורק בלקוחות שלי, ובמקום למלא את הקליניקה בהדרגה הייתי צריכה למלא אותה עכשיו ומהר.

 הרגשתי שהאדמה מתחת לרגליים שלי לא יציבה ושכל החלטה בעסק שלי הייתה החלטה ממקום הישרדותי וקשה מאוד לתפקד ככה.

 אני לא מספרת לך את זה כדי להפחיד אותך, אני מספרת לך את זה  כדי להגיד לך שאם כרגע את בתחילת הדרך בעסק שלך  – לבנות עסק לוקח זמן! לפעמים דווקא לקחת עבודה מהצד זו ההחלטה הכי שקולה שאת יכולה לעשות למען עצמך ולמען עתיד העסק שלך.

לצפייה בסרטון המלא לחצי כאן: 

ואם בכל זאת את בדילמה אם להתפטר מהעבודה היומית שלך ולהפוך להיות 100% עצמאית, הנה 5 דברים שכדאי לשקול:

 

  1. תשאלי את עצמך מהי ההגדרה שלך להצלחה?
    אולי את מעדיפה חיים הרבה יותר יציבים עם הרבה יותר ביטחון?  אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זה ששום דבר לא באמת יציב ואם את יכולה ליצור לעצמך רשת של ביטחון  אולי זה משהו שיותר יתאים לך. להזכירך – גם לסופרמן הייתה עבודה נוספת.
  2. כמה כסף את צריכה כדי להתקיים ולגדול?
    צרי רשימה של הכסף שאת צריכה – למחייה, שכר דירה, פנסיה, ביטוח לאומי, חסכונות, לעסק שלך ועוד… האם תצליחי להתקיים ולגדול כרגע רק מההכנסות שלך כעצמאית?
  1. האם יש לך חסכונות?
    קשה מאוד לעבוד ולהיות יצירתית מתוך מצב של הישרדות.  אפילו המעידה הכי קטנה יכולה להרגיש עצומה כשהחיים שלך תלויים בזה. (בנוסף, כדאי שתמיד יהיו חסכונות בצד לצורך הגשת הדו"ח השנתי בסוף שנה, למקרה שיהיו תשלומים שתצטרכי לשלם)
  1. מה המיינדסט שלך לגבי העבודה היומיומית שלך? 
    כמו שסיפרתי, כשאני מלצרתי אני שנאתי את זה, הרגשתי שכל עוד אני שם אני "מבזבזת" זמן יקר מהזמן שאני יכולה לעבוד על העסק שלי ולקבל מטופלים (שלא היו לי). אבל אולי במקום שהעבודה תצטייר כ"גזלנית אנרגיה" נוכל להסתכל על העבודה בתור "מקור השקעה לעסק" – ככה במקום שיהיה לך משקיע חיצוני, תוכלי להשקיע ככה בעסק שלך ולגדול אפילו יותר! (ברגע שהבנתי את הרעיון הזה היו תקופות שהיו לי אפילו 4 עובודות כדי להשקיע בחלום שלי!)
  1. ניצול זמן
     אם את בוחרת להישאר בעבודה איך את הולכת לנצל את יתר הזמן שלך לטובת העסק?

    אם תחפשי בגוגל את הסיפור של "ליסה ניקולס" היא מספרת שהיא הייתה מביאה את התינוק שלה לעבודה שלה בסוף יום, מניחה אותו על שטיחון לצידה במשרד ועובדת עוד שעות ארוכות עם העסק שלה.
    זה לא אומר שאת צריכה לעשות בדיוק את מה שהיא עשתה. מספיק שתתעוררי שעה לפני העבודה שלך כדי לעבוד על החלום שלך או שתלכי לישון שעה אחרי.

    כשיש לך רצון עז לבנות את החלום שלך, אני בוטחת בך שתמצאי את הדרך.
    ממליצה לשמוע את הסיפור שלה בתור השראה.
  1. תעשי קפיצת טרזן
    על קפיצת טארזן שמעתי מהבן זוג שלי בזמן שהתלבטתי אם לעזוב את העבודה שלי ולהתרכז בעסק שלי. הטיפ שלו היה כזה – תהיי כמו טרזן – תעזבי את החבל כשיש לך חבל נוסף לתפוס. לדעתי זו עצה לא רעה בכלל.

הנושא הזה ממש ג'וסי ואני מקווה שזה עזר לך קצת לחשוב על הנושא!
אל תשכחי לשתף את הסרטון הזה עם מי שצריך לשמוע את זה! ❤
 

הצטרפי למאות האחרות שכבר מייצרות תוכן באופן שותף!

לאן לשלוח את המתנה?

דילוג לתוכן